עורך דין משנה סלטון - פלילי וצווארון לבן

מאמרים

נעצרתם בעקבות חשד לעבירות סחר בנשק? כך עורך דין סחר בנשק יוכל לסייע

נעצרתם בעקבות חשד לעבירות סחר בנשק? כך עורך דין סחר בנשק יוכל לסייע

השימוש בכלי נשק בארץ הוא מוגבל ומחייב רישיון מהמדינה. קניה או מכירה של נשק, חלקים שלו ותחמושת, שאינם נרכשים במקום המוסדר לכך, מהווים עבירה על החוק. נשק מוגדר כנשק חם ונשק קר כאחד ובכל אחד מהם העבירה היא סחר בנשק הנקראת גם סחר בלתי חוקי בנשק.

מה הסיבה שסחר בנשק אסור בחוק?

אז למעשה, מה שמוביל את החוק במדינה האוסר על סחר בנשק או החזקתו ללא רישיון הוא הסיכון שהנשק טומן בו לחיי אדם. מספיק שלבן אדם קיים נשק וברגע של איבוד עשתונות הוא מחליט להשתמש בו או לחלופין, קבוצת אנשים המשתמשת בנשק כנגד אנשים אחרים. יש כאן סיכון ממשי לחיי אדם ולכן החוק מונע זאת מראש ואוסר על החזקת נשק שלא כדין.

מהם העונשים הצפויים לאדם שמבצע סחר בנשק בניגוד לחוק?

מכירת נשק זו העבירה החמורה ביותר מבין עברות הנשק המוגדרות בחוק. עבירה זו נחשבת לחמורה ביותר מהסיבה שאותו אדם שביצע את הסחר, גרם לשימוש רחב היקף בנשק והוא אינו יכול לדעת ולאמוד את השימוש שיעשה בנשק שמכר. בשל כך, קבע המחוקק בחוק העונשין, כי אדם שסחר בנשק צפוי לעונש מקסימלי של עד 15 שנות מאסר בפועל. בית המשפט יקבע עונש על מכירת נשק לאחר שיבדוק את נסיבות המקרה לעומק ויוודא באיזה נשק מדובר, מה כמות הנשקים שנמכרו וכמובן ההשלכות כתוצאה מהסחר.

בשורה התחתונה, סחר באמל"ח זו עבירה חמורה במיוחד הנכללת בתוך חוק העונשין והיא כמובן נחשבת לעבירה פלילית לכל דבר.

סחר בנשק

האם מכירה של נשק לאדם שאין לו רישיון נחשבת לעבירת סחר?

כששומעים את צמד המילים סחר בנשק, נהוג לחשוב על סחר של מספר נשקים עבור קבוצה. בעניין זה חשוב להבין כי סחר בנשק נחשב לכל מכירה של נשק לאדם שאין לו רישיון להחזקת נשק, זה בהחלט יכול להיות גם מכירת אקדח. רישיון להחזקת נשק לא ניתן לכל אחד! המדינה בוחנת את האדם המבקש רישיון זה ויש לחדש אותו בכל שנה מחדש, על מנת להיות זכאי לכך. נוסף על כך, גם ייבוא של נשק ונתינתו לאדם אחר, גם אם אין בעסקה זו תשלום, נחשב לעבירה שעונשה כעונש על עבירת סחר בנשק. על מנת לדעת את ההגדרות לסחר בנשק, יש להבין היטב את הכתוב בחוק העונשין על כל סעיפי החוק ולכן הדרך הכי טובה לדעת זאת ולהבין היא באמצעות עורך דין סחר בנשק.

מה ההבדל בין סחר בנשק לעבירת נשיאת נשק שלא כדין?

גם סחר בנשק וגם נשיאת נשק שלא כדין נחשבות לעברות פליליות והן כתובות בחוק העונשין כחלק מסעיפי עבירות הנשק. העונשים הצפויים לאדם שמחזיק בנשק שלא כדין הם קלים מהעונשים הצפויים לאדם שסחר בנשק. יש לשים לב כי אנשים רבים שמחזיקים בנשק, אך שכחו מסיבה כלשהיא לעדכן את רישיונם מחדש, נחשבים לעוברים על הדין, גם אם לא התכוונו לכך. האפשרות להיות מואשמים בסעיף של נשיאת נשק לא כדין עשויה לפקוד גם אנשים שומרי חוק ולכן לא משנה איזו מן העבירות עברתם או שאתם חשודים בגינם, עליכם להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום ולהיעזר בו כמייצג.

עורך דין סחר בנשק

מתי מומלץ להתייעץ עם עורך דין סחר בנשק ואיך הוא יכול לסייע לכם?

עבירת סחר בנשק נחשבות לחמורות מאוד, עם זאת, קיים מנעד רחב מאוד של עונשים בתוך מתחם העונש המקובל היום בבתי המשפט. קביעת העונש תלויה בהמון גורמים, לרבות שיקולי ענישה, עצמת הראיות בתיק, נסיבות ביצוע העבירה ונסיבות אישיות. עורך דין לסחר, שמכיר היטב את התחום יוכל לעזור לכם בניהול התיק ולהביא להפחתת העונש עד כמה שניתן. אם אתם חשודים בסחר בנשק ונסיבות המקרה התרחשו בתום לב, עורך דין סחר בנשק מקצועי יוכל להביא במקרים מסוימים גם לביטול כתב האישום.

מה חשוב לעשות כאשר נלקחתם לחקירה משטרתית על סחר בנשק?

אם זומנתם לחקירה משטרתית על סחר בנשק, אל תחכו לרגע שבו תיכנסו לחדר החקירות. כל מידע שתאמרו בחדר החקירות עשוי לשמש נגדכם במשפט. במקרה כזה אתם חייבים שיהיה לכם עורך דין לסחר בנשק, שידע להכין אתכם היטב לחקירה. כאשר קיים גורם מקצועי כמו עורך דין לסחר, שמלווה אתכם, אתם תגיעו לחקירה מוכנים יותר. חשוב שתדעו כי היוועצות בעורך דין מותרת ואף מחויבת על פי חוק. רק בצורה כזו תוכלו לקבל עונש מופחת, ביטול של כתב האישום, והימנעות ממאסר בפועל.

לסיכום,

סחר בנשק היא עבירה חמורה מאוד הכתובה בחוק העונשין. עבירה זו עשויה להביא אדם להיות מאחורי סורג ובריח בפועל למשך שנה עד 15 שנים. אם הואשמתם בצדק או שלא בצדק בהחזקת נשק שלא כדין או בסחר בנשק, זה הזמן להתקשר לעורך דין סחר בנשק ולהיעזר בו.

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן